Кабмін розробив сценарій скорочення контролюючих органів виконавчої влади. Як стало відомо «Капіталу», на вчорашній нараді під керівництвом Віце-прем'єра, Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Володимира Гройсмана, було вирішено створити робочу групу при Кабінеті міністрів. Вона займатиметься підготовкою необхідних змін до чинного законодавства.
   Як повідомило «Капіталу» джерело в апараті Кабміну, перше засідання групи заплановано на понеділок. «Першочергове завдання - виробити в короткі терміни новий функціонал і структуру контролюючих органів. Наступного тижня повинні бути перші результати », - уточнив «Капіталу» радник Володимира Гройсмана Юрій Буца. Тільки після цього, за його словами, можна буде підрахувати можливу економію для бюджету і на скільки скоротиться чисельність ревізорів.

Кого куди

   Попередній план дій з реформування контролюючих органів уряд вже розробив (копією володіє видання). Згідно з ним планується ліквідувати Держцінінспекцію.
   Моніторинг цін буде здійснюватися через Держслужбу статистики або Держспоживінспекції. Аграрний фонд пропонується підпорядкувати Мінекономрозвитку з метою «ринкового регулювання цін на соціально-значиму продукцію». У плані закладено також створення служби фінансових розслідувань, яка отримає деякі функції МВС і СБУ по боротьбі з економічними злочинами.
   Зміни торкнуться і соціальних органів влади. Так, на базі Пенсійного фонду планується створити єдиний Фонд шляхом об'єднання чотирьох існуючих - Фонду соцзахисту інвалідів, Фонду захисту від нещасних випадків, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Фонду соцстрахування на випадок безробіття. Крім того, шляхом об'єднання Держгірпромнагляду та Інспекції з питань праці при Мінсоцполітики може з'явитися єдина інспекція праці, яка до того ж прийме на себе функції забезпечення гігієни праці Санепідемслужби та функції з безпеки праці Держсільгоспінспекції. Останню пропонується і зовсім ліквідувати, а  функції,
що залишилися, розділити між Мінагрополітики, Держземагентством та іншими органами.
   План реформування передбачає також ліквідацію Нацкомфінпослуг з передачею функцій з нагляду за страховиками, кредитними спілками, лізинговими компаніями та фінустановами в Національний банк. Повноваження з нагляду за недержавними пенсійними фондами і ломбардами передадуть Нацкомісії з цінних паперів та фондового ринку. При Міненерговугілля пропонується створити єдину інспекцію шляхом об'єднання Держінспекції з експлуатації електричних станцій і мереж з Держінспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії.
     В 24,7 млрд грн щорічно обходиться державі утримання контролюючих органів
   Реформа торкнеться і державні органи у сфері транспорту. При Мінінфраструктури може з'явитися єдина інспекція з питань безпеки на об'єктах транспорту. Їй можуть віддати функції Державіаслужби, Укртрансінспекції і Укрморрічінспекції, а також контролюючі повноваження Укравтодору, Мінінфраструктури та Держрибагентства. Як уточнив керівник секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський, у процесі ліквідації контролюючих органів частину повноважень може бути передано саморегулюючим організаціям, що відподає європейській практиці. «Сам процес буде болючим, і ті міністерства та відомства, яких торкнуться ці зміни, будуть чинити опір», - зазначив він. За словами експерта, швидкість реформи залежатиме від того, в якому форматі і складі продовжить свою роботу уряд.

   Приводи для скорочення
   Мотивація подібних змін, як йдеться в аргументації Кабінету міністрів, - знизити тиск на бізнес і звести до мінімуму дублювання повноважень в органах виконавчої влади, скоротити витрати держбюджету на утримання контролерів. Це співпадає із заявами Прем'єр-міністра Арсенія Яценюка про скорочення на 70% витрат, що йдуть на контролюючі органи та інспекції в країні.
   Згідно з даними Федерації роботодавців України (ФРУ), в країні існує 70 контролюючих органів. З них 9 можуть перевіряти будь-яке підприємство, а 44 - зупинити роботу бізнесу. Торік контролери здійснили 1 487 291 планових та позапланових перевірок. За даними ФРУ, витрати держбюджету та інших джерел на утримання контролюючих органів складають 24,7 млрд грн на рік, а витрати держави на проведення однієї перевірки - 16 тис. грн.
   За словами першого заступника голови парламентського комітету з питань бюджету Оксани Калетник, у намірах уряду проглядається відгомін грузинських реформ, які свого часу полягали в урізання функцій контролюючих органів. «У нас дуже багато контролюючих органів і скорочувати їх необхідно, - каже Калетник. - Інша справа, що подібні зміни не повинні відбуватися на швидку руку - бо картковий будиночок у вигляді виконавчої влади може розсипатися».